Saturday, April 27, 2013

Terry 6T


 今日は、テリーさんが入場しました。
ヒマを見つけてはコツコツと整備しております。

今日は点火タイミングの確認をします。

Terry who is the owner of 1950 6T came to my garage
to check ignition timing.


マグは・・・三菱マグ・・・。
ポイント二つの独立点火です。

The magneto is for racing and is called Mitsubishi magneto made in Japan.
It has two contact brakers. So the timing can be invidually adjusted.

 

現状ではどのくらいの点火タイミングなのかを確認しました。
1番BTDC33度、2番BTDC42度!!1番おっそ!2番レーシー!!
これを左右それぞれ圧縮比7:1ピストンに合わせて再調整。
しかし、、、、縄文土器みたいなエンジンだな、おい!

Checked the current fully advanced timing. Left one is BTDC33 and right one is BTDC42.
Seems that the left one is too retarded and the right one is too advanced.
Adjusted the ignition timing each for 7:1 compression pistons.
 

はい、お疲れ様でした。
 
ちなみに、僕の650プロジェクトを見た女の子が、
「カワイイ~!」といっていましたが、
どこがどうカワイイのかさっぱりわかりませんでした。
 
Finished.
A girl who saw my 650project outside goes like this "It's so cute!"
WTF? Is it so cute?

 
次はプライマリー関係を整備してください。
どうか心の底からお願いします。
 
 I really want him to disassemble the clutch parts next time!
They don't look good at all.

No comments: